DLA KOGO?

Terapia SI przeznaczona jest dla dzieci i młodzieży z różnego rodzaju problemami ukazującymi się w funkcjonowaniu w życiu codziennym min:

  • opóźniony rozwój motoryki dużej (częste przewracanie się, trudności z jazdą na rowerze itp.);
  • opóźniony rozwój motoryki małej (problemy z samoobsługą, zapinaniem guzików, wiązaniem sznurowadeł oraz wykonywaniem czynności manualnych);
  • trudności w zakresie zachowania (gryzienie, agresja, nieśmiałość itp.);
  • obniżone lub wzmożone napięcie mięśniowe;
  • zaburzenia równowagi;
  • nadruchliwość lub nadmierne spowolnienie dziecka;
  • opóźniony rozwój mowy;
  • trudności w uczeniu się, pisaniu, czytaniu, liczeniu itd.;
  • nieprawidłowa reakcja na bodźce dotykowe (trudności w zakresie czynności tj. obcinanie paznokci, czesanie, mycie włosów itp.), słuchowe, wzrokowe, lub węchowe;
  • trudności z koncentracją uwagi;
  • autostymulacja dziecka w zakresie pobudzania czynności układu przedsionkowego (częste bujanie, przyjmowanie pozycji z głową w dół itp.) i proprioceptywnego (poszukiwanie ciągłego kontaktu fizycznego – np. odbijanie się od ścian, podskakiwania, zeskakiwania z dużych wysokości itp.);
  • opóźniony rozwój psychomotoryczny;

 

Terapia integracji sensorycznej z powodzeniem może być także stosowana u dzieci z wyzwaniami w rozwoju tj.:

  • zaburzenia neurorozwojowe ( dzieci z autyzmem, z Zespołem Aspergera);
  • niepełnosprawność intelektualna;
  • mózgowe porażenie dziecięce;
  • dzieci niewidome i niedowidzące;
  • dzieci niesłyszące i niedosłyszące;
  • mózgowe porażenie dziecięce;
  • z chorobami o podłożu genetycznym tj. Zespół Downa, Reta, Williamsa, Turnera…;
  • z zaburzeniami sprzężonymi.