METODY PRACY

Wielokierunkowa terapia indywidualna dla dzieci z wyzwaniami rozwojowymi

Zakres zajęć dostosowywany jest do potrzeb i możliwości Dziecka, a ich kierunek szczegółowo ustalany z Rodzicami. Spotkania mogą mieć charakter wieloaspektowej terapii ogólnej, ale mogą też być wyspecjalizowaną, intensywną terapią w wybranej sferze.

Podczas terapii indywidualnej możemy wspierać rozwój:

  • motoryki dużej i małej, w tym koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • poznawczy, w tym pamięć, uwagę, koncentrację, myślenie przyczynowo-skutkowe, umiejętności szkolne
  • zdolności naśladowania
  • zabawy i kreatywności

 

Na zajęciach wykorzystywane są elementy:

  • Integracji sensorycznej (SI);
  • Terapii ręki;
  • Metody Dobrego Startu prof. M.Bogdanowicz;
  • Metody Krakowskiej;
  • Arteterapii;
  • Zabaw fundaMentalnych.

 

Cele terapii:

  • kształtowanie zdolności koncentracji uwagi;
  • usprawnianie percepcji słuchowej, spostrzeżeń wzrokowych;
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • podniesienie efektywności uczenia się;
  • poprawienie umiejętności czytania i pisania, kompetencji matematycznych;
  • nauczenie się sposobów radzenia sobie ze stresem;
  • budowanie wiary we własne siły;

 

Zajęcia kierowane są dla dzieci:

  • z wyzwaniami rozwojowymi;
  • z nieharmonijnym rozwojem psychomotorycznym;
  • z trudnościami w czytaniu i pisaniu,
  • ze zdiagnozowaną dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią;
  • z problemami z koncentracją uwagi.